Buduće pešačke, biciklističke i trim staze biće pozicionirane na najvišoj koti tj. u okviru nekadašnjeg železničkog koridora. Šetalište će biti visinski razdvojeno na dve kaskade, što će iziskivati stepenasto modelovanje čitavog prostora, sa visinskim povezivanjem nivoa stepeništima i rampama. U procesu izgradnje Linijskog parka neophodno je izvršiti konzervatorsko-restauratorske radove na sanaciji bedema, kao i rekonstrukciju Bastiona sv. Jakova koji bi trebao da dobije novu javnu funkciju kao izložbeni prostor, umetnička radionica ili galerija.
Naravno, sanacija ovih istorijskih objekata morala bi da bude propraćena i adekvatnim arheološkim istraživanjima, pošto se na ovom prostoru mogu očekivati značajni nalazi nakon raščišćavanja i uklanjanja postojećeg pružnog nasipa. Arheološka istraživanja trebalo bi predvideti i u zoni Dunavskog pristaništa – ravelina i kapije, uključujući čišćenje, otkrivanje i rekonstrukciju toparnica. U okviru prve dve celine nalazi se i amfiteatar, koji će biti rekonstruisan i inegrisan u novi javni prostor, zajedno sa pristupnim pešačkim stazama koje će biti izgrađene duž severoistočnog bedema. Prostor će tokom uređenja biti i obezbedjen mobilnom opremom za zaštitu od poplava.
Radove u prvoj fazi izgradnje Linijskog parka izvodiće javno komunalno preduzeće “Zelenilo Beograd”