A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

Izložba fotografija „Kohezija“ Stefana Jovanovića – bezbrižnost nekih prošlih vremena

Izložba fotografija „Kohezija“ Stefana Jovanovića biće otvorena u petak, 26. novembra sa početkom u 19 sati u izlagačkom prostoru umetničke inicijative KVART BW, na drugom spratu tržnog centra Galerija. Prema rečima Ane Kršljanin, istoričarke umetnosti i autorke kritike izložbe – Stefanove fotografije automobila odišu bezbrižnošću nekih prošlih vremena, istančanim ukusom i lepotom skupocenosti koja garantuje divljenje.

“U svom umetničkom radu Stefan Jovanović obrađuje potpuno različite elemente koje sintetiše u celinu koja se bavi estetikom lepog, raskošnog i luksuznog. Pozorišta, opere, muzeji i palate su takođe tema Stefanovih fotografija. Ovi javni prostori daleko od toga da su nedostupni i nepristupačni. Međutim, to su prostori koji imaju svoju publiku. To je prefinjena publika koja se divi samom enterijeru ali i lepoti umetnosti koja u njemu živi. Kultura i umetnost su više sfere, za neke način života, za neke eskapizam iz realnog, ali apsolutno jedinstven svet koji pruža osećaj uzvišenosti  i oplemenjuje duh. 

Ono što spaja sve elemente Stefanovog interesovanja je uživanje u posmatranju. Iako su njegove dvorane i sale prazne, sedišta slobodna, a automobili parkirani, fotografije imaju izvestan kulturološko-sociološki kontekst koji je usmeren na pojedinca i njegovo lično uživanje u sadržajima prostora koje vidi(mo), u unutrašnjosti u kojoj se nalazi(mo) i u dizajnu i lepoti možda najfunkcionalnijeg objekta današnjice”. (iz kritike kataloga, Ana Kršljanin, istoričarka umetnosti).

Stefan Jovanović, rođen u Valjevu, 1990. godine, magistar farmacije i objavljivani autor u prestižnim domaćim i inostranim magazinima na temu fotografije i automobilizma. Ljubav prema fotografiji javila se mnogo pre same svesti i ideje o tome da će se istom baviti u ovom obliku i sa težnjom da je podigne na mnogo veće visine. Već sa 10 godina otkrivši da u fioci ima analogni Olympus Mju-II počeo je sa dokumentarnom fotografijom, međutim prvi ozbiljni radovi na temu makro i pejsažne fotografije kreću 2009-te godine kada dolazi i do objava u poznatim srpskim foto magazinima poput ReFoto i DigitalFoto-a. Nezasiti apetit ka automobilskom svetu odveo ga je ka promeni umetničkog pravca u smislu tematike, ali godine tehničkog usavršavanja i razvijanja jedinstvene estetike pomogle su mu u izgradnji jedinstvenog stila odgovornog za današnje radove. svakim novim zamrznutim momentom pokušava da redefiniše fine art kategoriju fotografije spajajući opozitne životne aspekte kroz jedinstven tehnički stil i upotrebu svetla, a zatim posle boja i tonova u obradi.

Foto: Stefan Jovanović

Total
0
Shares