A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

Do kraja 58. Oktobarskog salona besplatan ulaz na sve programe

Posle gotovo dva meseca, 58. Oktobarski salon ulazi u završnu nedelju. Za poslednje dane Beogradskog bijenala biće besplatan ulaz za sve programe.

Danas skrećemo pažnju na sledeće umetnike:

Nora Turato se bori s poroznošću jezika u savremenim medijskim pejzažima kroz zvučne performanse izgovorenih reči i tipografska umetnička dela sastavljena od nađenih tekstualnih materijala. Za 58. Oktobarski salon pravi novi audio rad i zvučnu instalaciju koji proističu iz njenih istraživanja politike akcenta, identiteta i Holivuda. Rad označava novi pravac za Turato, koja intenzivno sarađuje sa jednim stručnjakom za dijalekte kako bi iskoristila čitav opseg i potencijal svog glasa. Ovaj rad je zvučna studija o njenom sve većem vokalnom arsenalu, unutar kojeg oponaša tonove poznatih arhetipova holivudskih ličnosti i likova. To je istovremeno ritmički prikaz umetničinih vokalnih akrobacija i komentar načina na koji se u industriji zabave akcenti podstiču i pretvaraju u robu.

 

Klara Hoznedlova na Beogradskom bijenalu izlaže sajt-specifik instalaciju u kojoj se spajaju glavni elementi njenog umetničkog istraživanja: arhitektonski zid velikih dimenzija i prateća sofa (Bez naziva / iz serije Gnezdo, 2020) predstavljeni su zajedno sa samostojećim skulpturama u kombinovanoj tehnici ili „stvorenjima“ koja referišu na moguću budućnost, ali i izmišljenu prošlost. Vlažni organski oblici, više stilizovani nego realni, ostavljaju mokre tragove nalik na pradavna ili vodena bića. Instalaciju dopunjuje performans u kojem ta bića komuniciraju sa stvarnim modelima unutar izložbenog prostora i u blizini izvan njega. Publika može uživati u performansu, ali ne direktno, već preko fotografija koje dokumentuju događaj koji se odvija u pre zamišljenoj nego stvarnoj dimenziji.

Oliver Larić spaja interesovanje za arheologiju i umetničke forme iz prošlosti sa potencijalom 3D skeniranja i štampanja, video slika i interneta i pravi radove koji omogućavaju komunikaciju između digitalne sfere i fizičkog prostora, u neprekidnom preplitanju perspektiva i nivoa čitanja. U Larićevom najnovijem video-radu, Bez naziva (2021), ispituje se organski prelaz iz jednog oblika u drugi u beskonačnoj digitalnoj metamorfozi. Tečna organičnost nastanjuje ovaj video, kao neka vrsta primordijalne supe koja prelazi prostorno-vremensku dimenziju da bi se materijalizovala u jedinstvenim oblicima, u neprestanom dijalogu između prirode i veštačke tvorevine, između stvarnih podataka i nadrealnog.

Hana Miletić je počela svoju umetničku praksu dokumentarnom fotografijom a, inspirisana dugom zanatskom tradicijom svoje porodice, svoj umetnički jezik razvija uglavnom praveći radove od tkanog tekstila. U Beogradu izlaže nekoliko ručno tkanih radova iz serije Materijali (2015, u toku). Radovi se temelje na popravljenoj infrastrukturi, arhitektonskim elementima ili delovima vozila (prozori, retrovizori itd.), koji su spojeni plastikom, trakom ili drugim jednostavnim materijalima, a koje je Hana Miletić fotografisala u javnim prostorima u rodnom Zagrebu. Umetnica koristi svoje fotografije kao „kartone“, da pozajmimo termin koji se koristi u tapiseriji, pri izradi svojih tekstilnih radova, aktivirajući tako ustanovljen proces stvaranja materijalnih i taktilnih slika. Korišćenjem tkanja, Miletić reprodukuje javne geste negovanja i popravljanja, dok se svesno bavi tranzicionim stanjima s kojima je suočena.

 

Margerit Imo je francuska umetnica, koja svoja interdisciplinarna istraživanja često sprovodi u saradnji sa stručnjacima i intelektualcima iz različitih oblasti, koji joj obezbeđuju materijal za umetničku praksu koja se kreće od skulpture do instalacije, od crteža do zvuka. Instalacija predstavljena u Beogradu, sastavljena od zvučnog rada Kleopatra – A kapela (2014) i sajt-specifik ambijenta Crna mamba (2015), simbol je te višestrane istraživačke i umetničke prakse: hipnotički i otrovnožuti pigment zidova stvara okruženje za sintetički glas Kleopatre, vaskrsle iz prošlosti poput futurističke dive. Nekoliko grama zmijskog otrova razređeno je u boji koja pokriva zidove sobe i tavanicu izmišljenog i bezvremenog prostora. Mesto koje se u početku može činiti kao prolaz, gotovo prazno, ubrzo otkriva svoju nasilnu, enigmatičnu i zavodljivu prirodu.

Melike Kara u svojim radovima koristi tradiciju da bi stvorila nove narative, brišući granice između onoga što jeste, onoga što je bilo i onoga što bi moglo biti. U svojoj najnovijoj seriji slika, umetnica koristi kurdske tapiserije kao polaznu osnovu za sopstvene kompozicije. Rođena u kurdsko-alevitskoj porodici, Kara pokazuje kako pojmovi „doma“ prevazilaze nacionalne granice, kako identitet postaje hibrid, između doma i domovine. Razrađena tekstura slika postiže se stratifikacijom naslikanih slojeva koji ulaze u ravan slike i izlaze iz nje. Dočaravaju zamršeno tkanje tapiserija, a izmiču reprezentaciji, nejasno lebdeći između figuracije i apstrakcije.

 

Podsećamo da je ovo poslednja nedelja 58. Oktobarskog salona, u kojoj nas između ostalog očekuje i premijera radio drame Tana Huseina Klarka, u četvrtak 19. avgusta u 18.30 na kanalu Radio Beograd 2, kao i uživo slušanje koje će biti organizovano u Dvorani Kulturnog centra u Kolarčevoj 6, gde je prikazan drugi deo rada ovog umetnika.

Ne propustite priliku da vidite neke od najaktuelnijih radova afirmisanih umetnika iz celog sveta u Muzeju grada Beograda, Kulturnom centru Beograda i u parku ispred Muzeja Jugoslavije.

Radno vreme Muzeja grada Beograda i Kulturnog centra Beograda do kraja Oktobarskog salona je od 13.00 do 21.00.

Poslednje vođenje kroz izložbu Sanjari je u nedelju, 22. avgusta u 13.00.

Total
0
Shares