Izložba Krivo srastanje rezultat je saradnje i razmene programa između beogradskog i zagrebačkog Muzeja savremene umetnosti, zvanično započetih predstavljanjem izložbe Goranke Matić „Iskustvo u gužvi” u MSU Zagreb septembra i oktobra 2022. godine.
Na izložbi u Salonu MSU biće predstavljen izbor fotografija Ivana Posaveca i Milisava Mije Vesovića (HR) iz Zbirke Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb koje danas interpretiramo analitičkim alatima nastalim zahvaljujući prožimanju umetnosti i popularne kulture. Većina izloženih fotografija datira iz razdoblja zrelog socijalizma a objavljene su ili su nastale za potrebe reprodukovanja u Poletu ili Studentskom listu, najpopularnijim izdanjima omladinske štampe u Hrvatskoj za vreme SFRJ. Sve do kraja osamdesetih godina, kada su naprasno nestala, to su bila inovativna i neretko subverzivna glasila u pogledu različitih vidova studentskih pokreta, životnih stilova, seksualnosti, studentske i radničke svakodnevice ili levičarske kritike sistema. Reč je o uglavnom reportažnim, urbanim fotografijama kojima su Posavec i Vesović upražnjavali Bresonov (Henri Cartier-Bresson) pojam odlučujućeg trenutka: interpretirali su događaje ili novinarske pripovesti uslovljene praktičnim ograničenjima poput kratkog vremenskog roka ili uredničkih kriterijuma, ne pribegavajući pritom konvencionalnoj fotografiji tipičnoj za dnevne novine.
Izložba tematizuje fenomen fotografije, poput popularno nazvane „poletovske”, koja je osamdesetih godina odigrala važnu ulogu na široj kulturnoj sceni bivše Jugoslavije. Prekoračivši zadate granice reportažne ili dokumentarne fotografije, novi senzibilitet u fotografiji postao je na kraju lokalni fenomen, a opusi mnogih autora danas i deo muzealizovane umetničke prakse.
Ivan Posavec (1951) diplomirao je kameru na Akademiji za kazalište, film i televiziju u Zagrebu, a 1984. magistrirao fotografiju kod prof. Dragoljuba Kažića na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu. Njegov opus smatra se, uz Tošu Dabca, najzaokruženijim i najcelovitijim fotografskim opusom novije hrvatske fotografije. S kolegom Mijom Vesovićem 1979. osniva grupu Meko okidanje/MO. Celu svoju uspešnu karijeru izgradio je u novinama, od kultnog omladinskog Poleta, do Starta, Svijeta, Globusa ili Jutarnjeg lista. Radovi mu se nalaze u kolekciji Muzeja suvremene umjetnosti, Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Živi i aktivno izlaže u Zagrebu.
Milisav Mijo Vesović (1953) počinje da se bavi fotografijom u Fotoklubu Zagreb, a studije kamere završava 1981. godine na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju. Godine 1976. počinje da radi u Studentskom listu, sledeće godine postaje urednik fotografije kada započinje i sa radom u Poletu – omladinskim novinama u kojima je stvorena estetika „nove novinske fotografije“ (V. Gudac). Uz Polet i Studentski list svoje fotografije objavljivao je u časopisima Start, Svijet, Danas, Quorum, Pitanja, Vjesnik i dr. Radio je i kao fotograf na filmovima: Šefica Cvek u raljama života (r. Rajko Grlić, 1984.), San o ruži (r. Zoran Tadić. 1986.), Obećana zemlja (Veljko Bulajić, 1986.) i Manifesto (r. Dušan Makavejev, 1988.). Izlagao je na velikom broju samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inostranstvu, njegove fotografije se nalaze u zbirci Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Kustoskinja izložbe: Leila Topić, viša kustoskinja, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Kustoskinja – koordinatorka izložbe za MSU, Beograd: Una Popović, viša kustoskinja
Javno vođenje kroz izložbu: 9. septembar u 13 časova, kroz izložbu vode Leila Topić i Una Popović.
Partner na projektu: Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Fotografije: Bojana Janjić/MSUB