A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

Gradnja pasarele na Obrenovačkom putu

Gradnja pasarele na Obrenovačkom putuIzgradnja pasarele preko Savske magistrale počela je ovog meseca, čime bi trebao da se olakša prelaz pešaka preko prometne saobraćajnice. Radi se o dugačkoj neprekinutoj deonici novog Obrenovačkog puta, između Banovog brda i Makiša, koji u dužini od više kilometara nema pešački prelaz i time značajno ograničava kretanje pešaka. Žitelji Čukarice dugo traže izgradnju ove pasarele, kako bi se sprečilo pretrčavanje i kretanje improvizovanim stazama, i deset godina nakon podnošenja peticije radovi su konačno počeli ovog septembra. Pešački most biće natkriven i dugačak 40 metara, sa takođe natkrivenim stepeništima postavljenim u okviru postojećih trotoara. Širina pešačke staze je četiri, dok je širina stepeništa 1.6 metara.

Neobično postavljena na svega 200 metara od postojećeg pešačkog prelaza i bez direktne veze sa uobičajenim trasama kretanja pešaka, pozicija pasarele značajno ce umanjiti efikasnost ovog prelaza. Iako je definisana funkcija objekta “povezivanje pešačkih tokova u okviru komercijalnih zona” sa obe strane ulice, pomenuti objekti su i kolski i pešački orjentisani ka Radničkoj ulici, a ne prema magistrali. Imajući u vidu da su komercijalne parcele ograđene i neprolazne za pešake, ovom pozicijom nije uspešno ostvaren pristup ni komercijalnim objektima ni stambenim naseljima u pozadini. Naprotiv, dužina pristupne putanje je osetno povećana za veliki broj budućih korisnika pasarele, što poništava pozitivne efekte njene gradnje.

Šire posmatrajući pešačke tokove u ovom kraju, optimalna pozicija pasarele bi bila na kraju komercijalne zone, oko 320 metara od postojećeg pešačkog prelaza, što pokazuje i pozicija improvizovanih pešačkih staza. Time bi bile adekvatno i efikasno zadovoljene potrebe, pre svega stanovnika ovog kraja, a onda i eventualnih posetioca maloprodajnih objekata. Na poziciji na kojoj se trenutno gradi, problem pristupa bi se mogao rešiti i produžavanjem pasarele ili gradnjom pešačke staze do Radničke ulice.

Izgradnja pasarele trebala bi da traje do kraja oktobra, ali je taj rok malo verovatan imajući u vidu da je i početak radova kasnio mesec dana. Ukupna ugovorena vrednost radova je 50 miliona dinara bez PDV-a, a radove izvodi RAS Inzenjering. U prilogu pogledajte mapu i fotografije sa gradilišta.

Total
0
Shares