A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

GRANIČNE LINIJE_UVEŽBAVANJE BLISKOSTI • KATARINA ZDJELAR

Galerija Podroom, Knez Mihailova 6, -1 (ulaz iz Beogradskog izloga)
 
KATARINA ZDJELAR
 
GRANIČNE LINIJE_UVEŽBAVANJE BLISKOSTI
BORDERWORK (REHEARSING PROXIMITY)

Otvaranje: 23.novembar od 19.00
23.11.2023 – 14.1.2024.
 

Evropo, prestani da tražiš, znam šta radim. Muka mi je od tvojih suludih zahteva. Pusti neka žena živi. Nemoguće je napisati molitvu u ovom beznađu?
…iz otvorenog pisma Evropi iransko-švedske pesnikinje Atene Farokhzad

Dva poslednja video rada Katarine Zdjelar, Reading “Europe Where Have You Displaced Love?” Dok čitam „Evropo gde si zaturila ljubav?” (2019.) i  Gaze is a Bridge_Pogled je most (2023.) kroz produkcije tela, glasa i slike naslućuju problematiku mnogo većih društvenih, kulturnih i političkih procesa u odnosu na one koji se konkretno izvode. Procesi trancizije i kontekstualizacije ova tri elementa, tela, glasa i slike prodiru u intimni prostor svakoga od nas, tragajući za bliskošću, koja je postala ozbiljan generacijski i međugeneracijski problem. Stihovi Atene Farokhzad iz 2018. i Autoportret sa puškom Naste Rojc iz 1912., kao ključne inspiracije za dva video-rada koji se nalaze na izložbi susreću se u ideji neke vrste subverzivnog znanja jedne pesnikinje i jedne slikarke, koje se sa vremenskom distancom od jednog veka, suprotstavljaju vladajućim idejama, preispituju istorijske kanone i trude da utiču na preoblikovanje zvanične spoznaje. Na jedan kontemplativni, nepreskriptivan i intuitivan način ovi radovi govore o potencijalnosti feminizma i dekontrukciji teorijskih paradigmni onoga što se smatra muškim, heteronormativnim, univerzalnim znanjem i odnosi se na kritičku analizu i transformaciju društvenih, seksualnih, rodnih odnosa moći i poretka koji ih proizvodi.

Gaze is a Bridge_Pogled je most, jednokanalni video, 22 minuta, loop, 2023
Posvećeno slici Naste Rojc „Autoportret sa puškom” (1912)
Reading “Europe Where Have You Displaced Love?”_Dok čitam „Evropo gde si zaturila ljubav?”, jednokanalni video, 29 minuta 26 sekundi, loop, 2019.
Improvizovana interpretacija teksta koji je napisala iransko-švedska pesnikinja Atena Farokhzad „Evropo, gde li si zagubila ljubav?”
Kustoskinja izložbe: Zorana Đaković Minniti
Autorka teksta: Martina Munivrana

Katarina Zdjelar rođena je 1979. u Beogradu. Živi i radi u Roterdamu.
Radi uglavnom u medijima pokretnih slika, filma i instalacija. Tokom dosadašnje prakse najviše pažnje je posvetila istraživanjima prostora glasa, muzike, zvuka i jezika u kojima se jedno telo susreće sa drugim, kao mestima otpora i mogućnosti, često ukazujući na fragilnost kolektivnog delovanja.

Magistarske studije iz oblasti likovnih umetnosti završila je na Institutu Piet Zwart u Roterdamu. Diplomirala je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu i pohađala dvogodišnji rezidencijalni program na Rijksakademie van beeldende kunsten u Amsterdamu.

Katarina Zdjelar predstavljala je Srbiju na 53. Venecijanskom bijenalu i učestvovala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama na 11. Berlinskom bijenalu, u Muzeju Stedelijk u Amsterdamu, Metropoliten muzeju fotografije u Tokiju, Fondaciji Frieze u Londonu, Centru za savremenu umetnost Casino u Luksemburgu, De Appel u Amsterdamu, Muzeju savremene umetnosti MACBA u Barseloni, Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, Muzeju Sztuki u Lođu… Njeni radovi nalaze se u brojnim međunarodnim javnim i privatnim kolekcijama kao što su zbirke Muzeja Stedelijk u Amsterdamu, Muzeja savremene umetnosti MACBA u Barseloni, Muzeja Sztuki u Lođu, Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Kolekcije Oktobarskog salona Kulturnog centra Beograda… Dobitnica je nekoliko nagrada među kojima se izdvajaju Nagrada 50. Oktobarskog salona (2009), Nagrada Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu u okviru 24. Zagrebačkog salona (2019), Nagrada Dolf Henkes (2017), a dvaput je bila nominovana za Dutch Prix de Rome (2017, 2010).

Saradnja sa Kulturnim centrom Beograda započela je učešćem na 50. Oktobarskom salonu, nakon čega je njen rad Malaika na predlog KCB bio deo međunarodnog programa Artists’s Film International. Učestvovala je na 57. Oktobarskom salonu, a u Kolekciji Oktobarskog salona nalze se dva posebna izdanja Katarinina rada: Shoum i AAA (Mein Hertz).

Katarina Zdjelar je takođe edukatorka i predavačica na Institutu Piet Zwart u Roterdamu (na master studijama iz likovnih umetnosti), potom na Akademiji VdKA i članica glavnog tima predavača na Holandskoj filmskoj akademiji u Amsterdamu (master studije u oblasti umetničkog istraživnja).
Više informacija na: www.katarinazdjelar.net

Total
0
Shares