A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

Rodne pozicije u patrijarhalnom društvu

03.12.2021 | 15:32

Rodne pozicije u patrijarhalnom društvu


Rodne pozicije u patrijarhalnom društvu

Umetnica Bojana S. Knežević predstavlja se od 3. decembra u Centru za kulturnu dekontaminaciju u Beogradu (CZKD) izložbom “A Queen of Montenegro 2018-2021” – dugoročnim projektom u kojem iz specifične pozicije nevidljivosti istražuje svoje poreklo.

Polaznica istraživanja je porodično stablo Kneževića koje, sledeći crnogorsku tradiciju, isključuje sve ženske potomke u poslednjih nekoliko vekova. Potraga za “izgubljenim imenima” i težnja da se izbrisani ženski članovi porodice otrgnu od zaborava rezultira otvorenim umetničkim procesom koji čini niz radova i performativnih intervencija kojima se dekonstruišu i subvertiraju striktno postavljene rodne pozicije u izrazito patrijarhalnom crnogorskom društvu.
 
Izložba u CZKD-u i performans “A Queen of Montenegro – Guslarske minijature”, koji će umetnica izvesti 8. decembra od 12 do 14. sati, bazirani su na zvučnim i vizulenim intervencijama, te zvučnoj dekonstrukciji gusala. Taj gudački instrument, koji je u tradicionalnoj Crnoj Gori ekskluzivno rezervisan za muške članove porodice, najčešće se vezuje za epske narative i usmeno predanje, koji se prenose sa kolena na koleno. Eksperimentalnim tretmanom instrumenta, kao i specifičnim načinom sviranja kojim se proizvodi zvuk, između šuma, buke, škripe i melodije, Bojana S. Knežević predlaže alternativno čitanje porodične istorije, kao odgovor na viševekovnu isključenost i diskriminaciju ženskih potomaka u Crnoj Gori, navedeno je u najavi izložbe.

Bojana Knežević “A Queen of Montenegro (autoportret)”, 2018/21, fotografija rada: Renee Rosensteel

Bojana S. Knežević je medijska umetnica aktivna u domenu performansa, videa, audio-vizuelne instalacije, zvučne umetnosti i umetničke edukacije. Koautorka je umetničkog/medijskog projekta i podkasta Femkanje i članica soničko-teatarskog dua 67 Microphones. Njeni radovi predstavljeni su na samostalnim i grupnim izložbama, u zemlji i inostranstvu, kao i na festivalima medijske umetnosti i filma.

Osnovne i master studije završila je na studijskoj grupi Novi likovni mediji, na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a doktorirala na Interdisciplinarnim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu.

Učestvovala je na brojnim rezidencijalnim umetničkim programima, uključujući KulturKontakt (Beč), Q21 / MQ (Beč) i DAL / Donumenta Art Lab (Regensburg).

Bojana Knežević, “A Queen of Montenegro – Guslarske minijature”, video stil, 2021
 
Izložba Bojane S. Knežević deo je Likovnog programa CZKD-a “Umetnost, kritika, politika”, čiji je urednik Dejan Vasić, a biće otvorena do 8. decembra.

Vođenje kroz izložbu najavljeno za 5. decembar od 12 do 14 sati.

Likovni program CZKD-a u 2021. godini podržali su Ministarstvo kulture i informisanja Srbije i Fond Sigrid Rausing.
 
*Foto: Bojana Knežević, “A Queen of Montenegro – Guslarske minijature”, video stil, 2021.

(SEEcult.org)

Total
0
Shares