A perfect balance of exhilarating flexiblity and the effortless simplicity of the Code Supply Co. WordPress themes.

Novosti Kreativne Industrije
dark mode light mode Search Menu

Prva etapa Bulevara patrijarha Pavla na uvidu

Prva etapa Bulevara patrijarha Pavla na uviduU prostorijama Gradske uprave od 5. maja biće predstavljen urbanistički projekat za prvu etapu projekta proširenja i modernizacije Bulevara patrijarha Pavla. Nakon što su 2018. počeli radovi na drugoj etapi u zoni Ulice Pere Velimirovića, deonica nove saobraćajnice koja će spojiti Bulevar patrijarha Pavla sa petljom Hipodrom konačno je došla na javni uvid. U uličnoj mreži grada Beograda, u funkcionalnom smislu, biće magistralna saobraćajnica i prvenstveno je planirana za odvijanje tranzitnog saobraćaja. Činiće vezu postojećeg autoputa preko Novog Beograda i mosta na Adi, (koji je deo magistralnog poluprstena), sa II etapom saobraćajnice Patrijarha Pavla, i dalje sa Ulicom patrijarha Dimitrija, odnosno Kružnim putem, Ibarskom magistralom i Obilaznicom oko Beograda.

Zbog bitnih promena u organizaciji železničkog saobraćaja na teritoriji grada Beograda projektom „Beograd na vodi“ pre dve godine ukinuta je stara železnička stanica na Savskom trgu. Sav železnički saobraćaj od železničke stanice Topčider – Putnička ka Beogradskom sajmu je potpuno obustavljen i postojeći koloseci u Topčiderskoj dolini su izgubili funkciju. Ovim Idejnim rešenjem nekadašnji železnicki koridor iskorišćen je za trasiranje I etape saobraćajnice Bulevar patrijarha Pavla.

Od petlje Hipodrom, trasa nove saobracajnice spušta se prema raskrsnici sa Ulicom vojvode Mišića sa dve odvojene kolovozne trake (za svaki smer) i ujedno izmešta na koridor železničke pruge. Širina kolovoza je 2,7m sa razdelnim ostrvom od 2m i obostranim trotoarima od 2,5m. Predviđena semaforizovana raskrsnica sa Bulevarom vojvode Mišića je trokraka bez predviđenog skretanja iz pravca vojvode Mišića prema Rakovici.

Spuštanjem na koridor železničke pruge, trasa saobraćajnice prelazi preko Topčiderske reke na mestu gde trenutno postoje dva čelična i jedan betonski most (za železnički saobraćaj), koji se ruše i umesto njih planira novi, jedinstven armirano betonski most.

Od prve kružne raskrsnice železničkim koridorom trasa nastavlja do predviđene druge kružne raskrsnice u zoni tunela Košutnjak (postojećeg podvožnjaka ka Pionirskoj ulici), odnosno prema uklapanju u II etapu Ulice patrijarha Pavla. Ovo je raskrsnica kružnog tipa sa četiri kraka, a ukrštanje sa tramvajskom prugom je projektovano u 2 nivoa. Tramvajski tunel na ukrštanju kod Košutnjaka biće dugačak 73 metara. Inače, tramvajska pruga zadržava trasu u celosti od petlje Hipodrom do tramvajske okretnice u zoni tunela Košutnjak.

Total
0
Shares